Woca Barrträlut Softwood Lye Vit 2.5L
Minimerar gulning av mjukt trä
● Bevarar träets ljusa färger
● Kräver efterbehandling med olja eller såpa
● Endast för mjuka träslag
● Innehåller vita pigment
Softwood Lye används för grundbehandling av obehandlat eller nyslipat interiört trä, såsom golv, trappor, möbler och paneler. Grundbehandlingen förhindrar att träet gulnar och framhäver träets naturliga ådring, vilket ger en vitlaserad finish.
Produkten kan användas på alla typer av mjuka träslag, såsom furu, gran och pitchpine.
Vid användning på lärkträ ger det en antik grå/brunaktig ton.
Softwood Lye får inte användas på hårda träslag.
Den slutliga färgen uppnås efter 1–2 månader
Arbetsbeskrivning:
Det obehandlade träet ska vara rent, torrt och finslipat med sandpapper (korn 100–120).
Skaka behållaren noga och häll luten i en plastbehållare. Se till att pigment inte finns kvar i flaskan. Rör om under applicering.
Applicera ett jämnt lager lut med WOCA Applicator, nylonborste eller roller längs med ådringen. (Minst 1 liter per 10–12 m²)
Låt torka i 6–12 timmar vid 20°C.
Slipa bort restfibrer med en medelgrov slip-/polerpad (grön eller bordeaux) och dammsug bort dammet.
Avsluta med WOCA olja eller tvålbehandling.
Specifikationer:
● VOC-halt: 10 g/l
● Max tillåten halt enligt A/g (WB): 30 g/l
● Densitet: 1.00–1.10 g/ml
● pH-värde: 13–14
● Hållbarhetstid: 2 år
● Appliceringstemperatur: +15–25°C och ca 50 % luftfuktighet
● Åtgång: 10–12 m²/l
● Färg: Vit
● Rengöring av verktyg: Använd vatten
●Förvaring: +10–25°C. Förvaras oåtkomligt för barn. Utsätt inte för värme (t.ex. solljus). Förvaras frostfritt på vintern och svalt på sommaren.
● Förpackning: 2.5 L
● Spädning: Ospädd
● Lukt: Svag
● Torrhalt: 10–20 %
● Torktid: 6–12 timmar vid 20°C
Varumärke | Woca |
EAN | 5708055003087 |
Typ | Allrent |
Serie | Softwood Lye |
Kategori | Rengöringsmedel |
Färg | Vit |
Volym | 2.5 L |
Räcker till | 10 – 12 m²/l |
Parfymerad | Ja |
Torktid | 6 – 12 timmar vid 20°C |
Inomhus | Ja |
Utomhus | Nej |
Bli först med att recensera denna produkt!
Skriv din recension
Vanliga frågor
F: Vad har ni för returvillkor?
S: Vid åberopande av ångerrätt, öppet köp eller byte ska detta anmälas till kundtjänst inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Observera att alla produkter inte går att returnera (t.ex. måttbeställda produkter). Läs mer om hur du går tillväga och vad som gäller vid returer i våra Köpvillkor.
F: Hur snabbt får jag svar?
S: Vi har som ambition att du alltid ska få svar inom 24 timmar.
F: När levereras mina varor?
S: Leveranstiden varierar beroende på om det är en lagervara eller beställningsvara. Den beräknade leveranstiden som står angivet under våra produkter förutsätter därmed att varan finns i lager och kan skickas omgående. Om de produkter du beställt skickas från olika leverantörer kan leveranstiden även variera något mellan de olika varorna. Så fort vi fått en bekräftelse på din beställning från leverantören får du ett mail med den beräknade leveranstiden för just din beställning. Om leveransen skulle vara försenad så kommer vi att meddela dig och med ett uppdaterat leveransbesked. Du har alltid rätt att häva köpet vid leveransförsening om varan ännu inte skickats från leverantör (obs! gäller inte specialbeställda produkter).
F: Vad gör jag om varan är skadad vid leverans?
S: Vid synlig transportskada på emballage eller produkt ska detta noteras på fraktsedeln tillsammans med transportören innan du kvitterar varorna. Använd inte produkten utan kontakta omgående vår kundtjänst. Det är också viktigt att du sparar emballaget så att skadan ska kunna besiktigas vid handläggning av skadeärendet. Vid dold transportskada, dvs. skador som kan upptäckas först vid uppackning, ska det anmälas inom skälig tid efter det att du mottagit varorna.
Vid anmälan av både synliga och dolda transportskador, skicka foton samt en beskrivning av skadan tillsammans med ditt ordernummer till vår kundtjänst. Behåll alltid den skadade varan tills det att du får vidare instruktioner från oss. Använd eller montera aldrig den fraktskadade produkten. Läs mer om vad som gäller för transportskador i våra köpvillkor.
F: Hur gör jag om jag behöver reklamera en vara?
S: Vid reklamationer gäller konsumentköplagen, vilket innebär minst 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt. Vissa av våra produkter har längre garantitid än 1 år. För aktuella garantivillkor för produkten du vill beställa är du alltid välkommen att kontakta kundtjänst. Vid produktfel som täcks av garantin byter vi ut varan alternativt skickar den för besiktning och reparation vid tillverkarens serviceställe. Vid misstänkta produktfel skall reklamationen göras före montering/användning av produkten. Vi vill ha din reklamation skriftligen via vårt ärendesystem, skapa ärende här. Läs mer om villkoren som gäller vid reklamationer och hur du går tillväga i våra köpvillkor.
- Allrent
- * Olja
- * Impregnering
- Allrent
- Allrent
- 2.5
- * 1
- * 5
- * 0.75
- * 1
Varumärke
Woca
WOCA Denmark erbjuder produkter inom trävård och träbehandling för konsument och industri. Med Woca golvprodukter inom förbehandling, efterbehandling och underhåll hålls dina trägolv vackra och välskötta. Woca erbjuder också högkvalitativa utomhusprodukter som rengör, skyddar, bevarar och förbättrar skönheten samtidigt som träet stimuleras och livslängden förlängs. En professionell finish skyddar träet från solljus, regn, fuktighet och temperaturvariationer.
Din varukorg
0 produkt
Subtotal (inkl. moms) 0,00kr
- Fakturabetalning inom 14 - 30 dagar
- Handla direkt utan konto
- Säkert & bekvämt